În România, violența școlară este tot mai răspândită și naște scenarii la care fiecare caută răspunsuri punitive. Considerăm că nu acesta este modul de abordare. Este imperativ să intervenim pentru a contracara efectele negative ale unui mediu școlar devenit nesigur.
În lipsa unor piloni care să creeze, testeze și disemineze un curriculum la clasă, pe teme de violență domestică și egalitate de șanse, proiectul ,,Educație în siguranță” vine cu un program complex de formare pentru profesori de ciclu gimnazial și asistenți sociali și introduce activități de învățare abordând aceste subiecte.
La începutul lunii iunie, am dat startul formarii pentru cei peste 25 de profesori de ciclu gimnazial și directori de școli din județele Bacău, Neamț, Vaslui și Iași, care, la o analiză a comunității școlare, au identificat nevoi care ar putea să le faciliteze gestionarea cazurilor de violență între elevi. Este o realitate că există o nevoie de schimb de bune practici, e nevoie de comunicare empatică și asertivă cu tinerii în ceea ce privește violența, de implicare constantă a tuturor factorilor decizionali din jurul copilului, dincolo de sala de clasă.
Este important să ne concentrăm eforturile asupra elevului, asupra a ceea ce am putea noi, cu toții, să facem mai bine pentru a crea un mediu școlar sigur și propice dezvoltării armonioase a elevilor.
***
Proiectul „Educație în siguranță de la egal la egal” este derulat de Teach for Romania și Asociația Necuvinte, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund – Romania, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.
Lucrăm împreună pentru o Europă incluzivă.